הלך לחפש את האתונות ומצא מלוכה

חיפש את האתונות ומצא מלוכה


 ג וַתֹּאבַדְנָה, הָאֲתֹנוֹת, לְקִישׁ, אֲבִי שָׁאוּל; וַיֹּאמֶר קִישׁ אֶל-שָׁאוּל בְּנוֹ, קַח-נָא אִתְּךָ אֶת-אַחַד מֵהַנְּעָרִים, וְקוּם לֵךְ, בַּקֵּשׁ אֶת-הָאֲתֹנֹת.  

ד וַיַּעֲבֹר בְּהַר-אֶפְרַיִם וַיַּעֲבֹר בְּאֶרֶץ-שָׁלִשָׁה, וְלֹא מָצָאוּ; וַיַּעַבְרוּ בְאֶרֶץ-שַׁעֲלִים וָאַיִן, וַיַּעֲבֹר בְּאֶרֶץ-יְמִינִי וְלֹא מָצָאוּ.  
ה הֵמָּה, בָּאוּ בְּאֶרֶץ צוּף, וְשָׁאוּל אָמַר לְנַעֲרוֹ אֲשֶׁר-עִמּוֹ, לְכָה וְנָשׁוּבָה--פֶּן-יֶחְדַּל אָבִי מִן-הָאֲתֹנוֹת, וְדָאַג לָנוּ.  
ו וַיֹּאמֶר לוֹ, הִנֵּה-נָא אִישׁ-אֱלֹהִים בָּעִיר הַזֹּאת, וְהָאִישׁ נִכְבָּד, כֹּל אֲשֶׁר-יְדַבֵּר בּוֹא יָבוֹא; עַתָּה, נֵלְכָה שָּׁם--אוּלַי יַגִּיד לָנוּ, אֶת-דַּרְכֵּנוּ אֲשֶׁר-הָלַכְנוּ עָלֶיהָ.  
ז וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ, וְהִנֵּה נֵלֵךְ וּמַה-נָּבִיא לָאִישׁ--כִּי הַלֶּחֶם אָזַל מִכֵּלֵינוּ, וּתְשׁוּרָה אֵין-לְהָבִיא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים:  מָה, אִתָּנוּ.  
ח וַיֹּסֶף הַנַּעַר, לַעֲנוֹת אֶת-שָׁאוּל, וַיֹּאמֶר, הִנֵּה נִמְצָא בְיָדִי רֶבַע שֶׁקֶל כָּסֶף; וְנָתַתִּי ט לְאִישׁ הָאֱלֹהִים, וְהִגִּיד לָנוּ אֶת-דַּרְכֵּנוּ.  (שמואל א ט ג-ט)




מה שקרה זה שלקיש, אבא של שאול, אבדו האתונות! ואז קיש אמר לשאול:"קח איתך את אחד הנערים ולכו לחפש את האתונות". הם עברו בהר אפרים ובארץ שלושה, ולא מצאו את האתונות! ואז, כשהם הגיעו לארץ צוף, שאול אמר לנער:"תחזור הביתה, אבא בטח דואג לנו"

תוצאת תמונה עבור שאול והאתונות

בתמונה רואים את קיש אומר לשאול ללכת לחפש את האתונות.

פירוש הביטוי "חיפש אתונות ומצא מלוכה" הוא אדם שעוסק בעניינים פעוטים, בזוטות ומגיע במפתיע לגדולה. יחד עם זאת מתייחס להפתעות המתרחשות בעולם בלי שתהיה לאדם שליטה בהן.

תגובות

  1. נועה. תודה נהנתי לקרוא את הפוסט שלך.
    אציע להסביר את התמונה. לדוגמה: כיצד ניתן ללמוד על היחסים בין הדמויות? מה החלק היחסי בין מיקום הדמויות בתמונה לנוף סביב? מה ניתן ללמוד מכך (עיסוק בחיים, תאור חיי היום יום וכדומה)? מה ניתן ללמוד ממבע פני הדמויות.
    אשמח לקרוא ולשמוע מתובנותיך העשירות.
    תודה
    אודליה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קינת דוד